شناسهٔ خبر: 151739 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آشکارسازی نقاط پرحادثه و ایمن سازی راه‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار دارد

کهریزی مدیرکل راهداری استان کرمانشاه سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: آشکارسازی نقاط پرحادثه و ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) سید شهرام کهریزی در مراسم تودیع و معارفه با اشاره به اینکه خدمت در این دیار سبب افتخار و امتنان است اظهار داشت: چهره زیبای استان کرمانشاه باید در تمام حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی راه‌ها تقویت شود.

وی با بیان اینکه تمامی حوزه‌های فعالیت مرتبط با بخش حمل و نقل و جاده‌ها است عنوان کرد: در تمام مسئولیت‌های گذشته خود مرتبط با راهداری بودم و با این حوزه آشنایی کامل دارم.

کهریزی با اشاره به اهمیت نقش بخش حمل و نقل جاده‌ای در کشور در دوران کنونی گفت: به دلیل تحریم‌های ظالمانه صنعت هوایی و ریلی، ۹۰ درصد حمل و نقل توسط جاده‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: ۹ درصد اقتصاد کشور در بخش حمل و نقل قرار دارد و ۸.۲ درصد اشتغال کشور نیز سهم جاده‌ها است افزود: باید در شرایط تحریم؛ وضعیت جاده‌ها و شرایط راه‌ها را به گونه‌ای ارتقا بخشیم که با کمرنگ شدن نقش هوایی و ریلی مشکلی در حمل و نقل ایجاد نشود.

کهریزی درباره برنامه‌های خود در بخش‌های مختلف گفت: نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل، آشکارسازی نقاط پرحادثه‌ و ایمنی راه‌ها در اولویت قرار دارد و هرچند اقداماتی در این زمینه انجام شده اما هنوز با شرایط مطلوب و ایده‌آل فاصله داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با تأکید بر اتمام پروژه‎‌های نیمه تمام در استان افزود: در کنار ساز و کار فیزیکی باید فرهنگ عبور و مرور نیز در استان ارتقاء یابد و این موضوع در دستور کار است.

وی با بیان اینکه هفت درصد تولید ناخالص ملی صرف تلفات جاده‌ای و در واقع از دولت و مردم برای تصادفات و تلفات هزینه می‌شود عنوان کرد: چنانچه بخش ایمنی راه‌ها تقویت شود، هفت درصد عنوان شده را می‌توان به جای جبران تصادفات صرف ارتقای جاده‌ها کرد.

کهریزی با اشاره به اینکه، ۷۰ درصد تردد زائران عتبات عالیات از طریق راه‌های استان کرمانشاه انجام می‌شود و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد گفت: بخش قابل توجهی از صادرات کشور به عراق از طریق مرزهای استان کرمانشاه انجام می‌شود و از طرف دیگر بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه مبادلات مرزی باید با خرد جمعی در زمینه توسعه پایانه‌ها اقدام شود.